0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Pædagog og far: Vi skal lige have en snak om, hvad man med rimelighed kan forvente af folkeskolen. Og den skal ikke foregå på Aula

Når skole og forældre ørler en strøm af beskeder ud på Aula, er det ofte tegn på, at man forsøger at holde utryghed, handlingslammelse og forvrængede forventninger i skak.

FOR ABONNENTER

I Danmark er vi uenige om alt muligt. Så det er da rart, at vi forældre kan enes om, at Aula er noget værre lort. At vi er så trætte af at få notifikationer, om Gud ved hvad, at selv folk uden børn ved, hvad Aula er. Og at Aula-spamming er et unødigt pres at lægge på i forvejen meget pressede forældre.

Som far til to stemmer jeg i. Skulle min forældreevne måles i, hvor hyppigt jeg tjekker Aula, så hadede jeg periodevis mine børn som pesten. Vi Aula-hadere brokker os skam ikke, vi har ret, har vi. Hvem husker ikke det såkaldte Stresspanel, der i 2019, anbefalede, at man aflivede Aula, inden systemet overhovedet var gået i luften. Det ville sænke stressniveauet i Danmark, lød det.

Der er groft sagt to slags Aula-beskeder:

De vigtige. Overser jeg dem, kommer junior ikke med til svømning, fordi svømmetøjet ikke bliver pakket, eller også går han glip af frokost, fordi jeg ikke anede, at kantinen holder lukket.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce