0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Tidligere psykologisk rådgiver i folkeskolen: Jeg sad med en følelse af, at mit arbejde ikke gav mening

Som PPR-psykolog kunne jeg pege på masser af tiltag, der kunne gavne børn med særlige behov. Men de færreste af dem blev til noget. Der manglede ressourcer.

FOR ABONNENTER

Skolelederen kigger på mig. »Hvad er du så kommet frem til?«, siger hun.

Vi sidder ved et aflangt bord i et ellers tomt mødelokale. Skolelederen, to klasselærere og så mig, PPR-psykologen.

»Ja, som I kan se i min rapport, kommer jeg med forskellige anbefalinger til, hvordan vi kan hjælpe Emil med at holde fokus i undervisningen. Blandt andet ved at man kommer ned til ham, når der bliver givet en opgave, og sørger for, at han kommer i gang. Måske kan I dele opgaven op, så det bliver lettere for ham at overskue«, siger jeg.

De to lærere kigger på hinanden med et indforstået blik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce