0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Clara Vandeweerdt var med under Extinction Rebellions demonstration i fredags. »Civil ulydighed den bedste mulighed, jeg har som individ, for at gøre en forskel«, siger hun. Foto: Jacob Ehrbahn

Klimaaktivist: Først afleverede jeg min søn i vuggestuen, så sendte jeg et par arbejdsmails, og så tog jeg til Christiansborg for at blive anholdt

Historien viser, at der er en succesfuld vej til systemskifte: massiv ikkevoldelig civil modstand. Derfor bruger jeg civil ulydighed i kampen for klimaet.

FOR ABONNENTER

I fredags afleverede jeg min søn i vuggestuen, og sendte et par e-mails til mine studerende om deres specialer. Så tog jeg til Christiansborg for at blive anholdt.

Det gjorde jeg, fordi jeg er medlem af Extinction Rebellion og er med til at organisere ulovlige demonstrationer for klimahandling og naturbeskyttelse.

I Extinction Rebellion bryder vi loven på en fredelig og respektfuld måde for at fremhæve den kritiske situation, vi står i. Der gør vi ved vejblokader, sit-ins og andre synlige og nogle gange forstyrrende aktioner.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce