0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Benjamin Krog
Foto: Benjamin Krog

Jeg ser ham blive tyndere, faktisk ligner han allerede et lig, han kan knap rejse sig, benene ekser under ham … »Hvad er meningen?«

Igen og igen beder min alzheimerramte mand mig om at hjælpe ham til aktiv dødshjælp. Igen og igen siger jeg nej, selv om jeg virkelig gerne ville.

FOR ABONNENTER

Jeg ved ikke, hvor mange gange min mand Bo har bedt mig om at gøre noget, så han kunne få aktiv dødshjælp.

»Skriv en kronik«, har han sagt en million gange.

Jeg har til gengæld forklaret, at der allerede er mange mennesker i Danmark, der ligesom han gerne vil have muligheden for selv at tage deres eget liv under sikre forhold, at selv statsministeren synes, det er en god ide, og at regeringen har nedsat et udvalg, der skal komme med input til regeringens beslutning på området.

Det tager bare tid, inden det kan blive til noget, og sikkert er det, at det ikke bliver i hans tid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce