0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Så længe det er flydende, og der er procenter i, så skal det op i den ølbong og ind i gabet – ned i mavesækken og i nogle tilfælde ud igen i en brækpøl.

46-årig far: I sidste uge blev den vanvittige puttefest i Dyrehaven også mit problem

Jeg har været til puttefest i Dyrehaven – som fotograf. Min 16-årige søn var der også – som gymnasieelev. Det er åbenlyst problematisk, at tusindvis af stive teenager hopper rundt i en bælgmørk skov. Det tragiske er, at mange af dem inderst inde ikke har lyst til det.

FOR ABONNENTER

Du er 16. Jeg er 46. Søn og far. Det var onsdag i sidste uge. Din første dag som gymnasieelev. Vi sidder omkring spisebordet. Du fortæller.

Jeg lytter og kigger på dig og bliver sendt tilbage til dengang, jeg selv sad dér, hvor du nu sidder. Jeg genkender tydeligt lysten, drivet og energien – og usikkerheden omkring alt det nye, der byder sig, når man som ung tager hul på et nyt kapitel.

Du fremlægger programmet og er tydeligvis selv lidt forundret over det: Skolestart onsdag. Druk i Kongens Have torsdag. Druk i Dyrehaven fredag.

Jeg bemærker din undren, som først beroliger mig. Hold op, en fornuftig knægt jeg har. Det opvejer næsten, at jeg i sommerferien var oppe en sen nattetime med en gulvspand for at ’rydde op’ efter din unge krops møde med lidt for meget alkohol.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce