0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Janis Laizans/Ritzau Scanpix
Foto: Janis Laizans/Ritzau Scanpix

Leonid Volkov vidste, at Putin havde øjnene på ham: »Som jeg slukker motoren, hører jeg en lyd ved venstre bilrude«

Leonid Volkov er en frontfigur i oppositionen imod Ruslands præsident, Vladimir Putin. For nylig blev han brutalt overfaldet. Et skræmmende mønster tegner sig. Politiken har mødt Leonid Volkov.

FOR ABONNENTER

Leonid Volkov er stadig i tvivl: Var den mand, der angreb ham med en hammer for et par måneder siden, bestilt til at slå ham ihjel? Eller skulle det brutale overfald blot tjene til skræk og advarsel for ham og andre, der har sat sig op mod Vladimir Putins russiske regime?

»Vi finder nok snart ud af det«, siger Leonid Volkov:

»Gerningsmændene kommer for retten, og så må vi høre, hvad deres hensigt var, og hvad de var blevet betalt for«.

Bemærk ordene »betalt for«. For det er en vild historie, Leonid Volkov opruller, da jeg møder ham denne forårsdag ved det såkaldte Democracy Summit i København.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce