0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Christian Falck Wolff
Foto: Christian Falck Wolff

Tobias og Sabine Harboe har et særligt tæt forhold til en del af deres kunder - de har nemlig været med til klimacrowdfunde de varer, de fremstiller. Nu er de to unge iværksættere klar med en ny sauce på danske hestebønner - en slags alternativ til soja - som de gerne vil have på markedet.

Med hjælp fra 34.000 indsamlede kroner fra private har iværksætterpar fået sparket gang i deres bæredygtige produkter – og de er langtfra de eneste

En dansk pendant til sojasovs, solcellekølet is og økolandbrug er blandt de klimatiltag, som forbrugerne skyder penge i via Coop Klimafunding. Samlet set er der millioner på spil.

FOR ABONNENTER

Der er allerede, 1.600 danske forbrugere, som har gjort det: Skudt i alt 4,5 millioner kroner i grøn innovation hos cirka 100 danske virksomheder.

Nu er tiden kommet til en ny runde af klimaindsatser fra små og mellemstore fødevarevirksomheder, som søger kundernes støtte via Coop Klimafunding, et initiativ, der er som skabt til gøre virksomhederne og deres produkter mere og mere bæredygtige skridt for skridt, mener Nicolai Jæpelt, crowdfundingchef i det medlemsejede Coop.

Prøv 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til vores digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu