0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Snydt! Amerikansk firma bruger Danmarks brandværdi til at sælge falske snotklude

De laver fjollede falske reklamer og produkter, der går viralt. Og bag Merkin Bros står en række amerikanske film- og reklamefolk, der uprætentiøst vil belyse reelle problemer uden at løfte pegefingre. Men er det egentlig okay at kommentere folks uvidenhed ved at udnytte den?

FOR ABONNENTER

»Og alt skandinavisk lyder klogt i en amerikaners øre«, forklarer den Los Angeles-baserede Christian Heuer, der har været med til at udvikle produktet.

»Siger man noget på dansk i USA, tænker folk: »Wow, der er en, der har opfundet den dybe tallerken«. Vi hører altid, at danskere har de sundeste livsstile, de er de lykkeligste. Danmark er blevet brugt i vores præsidentkampagner som et land, vi bør modellere vores eget efter«, fortsætter han.

Derfor sælger man produktet som dansk. Man har laboratorium i Danmark og et hold af danske nysere til at producere de lommetørklæder, som man sælger videre til hypokondriske amerikanere for den nette sum af 80 dollars, svarende til omkring 542 kroner.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden