0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Caroline Niegaard. Originalfoto: Emma Sejersen / Per Lange / Anthon Unger / Daniel Hjorth
Illustration: Caroline Niegaard. Originalfoto: Emma Sejersen / Per Lange / Anthon Unger / Daniel Hjorth

Balladen om de grådige streamingtjenester er måske ikke så simpel, som du umiddelbart har fået indtryk af

Mens de danske sangskriveres rettighedsorganisation og Google er røget i infight over, hvad YouTube skal betale for musikken, diskuterer musikere og fans, hvordan man bedst kan støtte musikken og sikre en anstændig indtjening til musikerne. Hvilken streamingtjeneste er bedst? Eller skal vi bare alle sammen købe vinyler? Politiken er dykket ned i tallene for at undersøge, hvad der er op og ned.

FOR ABONNENTER

Det har ført til massiv kritik af YouTube fra masser af musikere og musikelskere, der mener, at YouTube, der ejes af Google, er alt for nærige. Og det har ført til masser af indlæg på sociale medier om den generelt ringe betaling til musikere, når deres musik bliver hørt på streamingtjenester.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Artiklen er låst – Sådan kommer du videre:
Du er her
Vil du have adgang?
NEJ
JA
Vil du tillade dataindsamling?
NEJ
JA
Køb abonnement

Som abonnent kan du tilpasse hvilken data, der indsamles.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Log ind

Læs videre på to måder:

Bliv abonnent
eller

God journalistik er ikke gratis. For at kunne læse denne artikel skal du tillade at dine data bruges til statistik og marketing.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage.