0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Magnus bliver mand, del 3: »Samfundet er femicentrisk i en usund grad – akkurat ligesom Saudi-Arabien, der jo bare er patriarkalsk i en usund grad«

Forfatterne Asger Garde og Alexander Kvist Hansen har i en måned forsøgt at gøre mig til en rigtig mand. Med svingende held. Men jeg er blevet helt i tvivl om, hvad en rigtig mand i dag egentlig er. En mandeforsker kommer mig til undsætning.

FOR ABONNENTER

I knap en måned har forfatterne Asger Garde og Alexander Kvist Hansen forsøgt at gøre denne bløde journalist til en rigtig mand efter forbillede fra de maskuline idealer, de to forfattere præsenterer i deres bog ’Mand kend din styrke’.

Jeg har i 30 dage sagt nej til kvinder, der ville have min hjælp. Jeg har trænet min krop. Jeg har klædt mig mere maskulint i ålestramme jeans og blazer.

Det var, sagde de, de mest lavthængende frugter, en mand kunne plukke, hvis han ville blive en rigtig mand på rekordtid.

Men hvem kan – udover mine vejledere og mig – vurdere, hvorvidt jeg er blevet det?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce