0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN

Europas socialdemokrater indså globaliseringens skyggesider 20 år for sent, og nu ligger de, som de har redt

Europas socialdemokratiske partier bløder vælgere, og i nogle lande kæmper de for at overleve. Når jeg taler med mine socialdemokratiske kollegaer i Europa-Parlamentet om, hvordan det gik så galt, går ét ord igen: globaliseringen.

FOR ABONNENTER

Jeg kan huske, hvordan vi en aften over en cocktail i haven talte med en ældre mand med hestehale. Han fortalte om, hvordan han var vild med at flyve business class med Air France. Bagefter spurgte han os til globaliseringen, dens konsekvenser for Europa og vores eget land, Danmark. Ville globaliseringen ikke i Danmark ligesom i USA betyde, at arbejderklassens jobs flyttede til andre lande, og en stor del af vores befolkning ville ende som arbejdsløse eller i dårlige jobs? Hvordan ville Danmark håndtere det problem?

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce