0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Jens Hartmann/Jens Hartmann
Foto: Jens Hartmann/Jens Hartmann

Far til to: Mange forældre gør det hårdere at have børn, end det egentlig er

Forældre klynker for meget, og de gør det hårdere end nødvendigt at have småbørn. De bør lette deres egen hverdag og stoppe med at gå op i deres egne forældreegoer. Det mener skolelærer og far til to Memet Ahmad i debatserien ’Børnene i centrum’.

FOR ABONNENTER

»Småbørnsforældre synes, de er pressede. Men hvem er det, der presser dem?, spørger jeg bare. Det er dem selv«.

Sådan siger skolelærer Memet Ahmad, der er far til to børn på 6 og 9 år, som han i knap fem år har haft i en 7/7 deleordning med deres mor. Memet Ahmad har instagramprofilen Babasverden, hvor han dagligt deler momenter fra livet som delefar. Her ser livet med to børn legende let ud.

»Jeg har selvfølgelig empati over for dem, der siger, at de har det hårdt, men jeg giver dem selv skylden for det«, siger han.

Klynker småbørnsforældre for meget?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce