0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Mette Dreyer/POLITIKEN
Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN

Anja C. Andersen: »Det er første gang, der er nogen, der decideret har taget røven på mig«

Anja C. Andersen er nomineret til Hørups Debatpris for sin formidling af videnskab og den debat, hun startede med sin protest over DR-programmet ’Ellen Imellem’.

FOR ABONNENTER

Anja C. Andersen har »en højere mission«. Hun vil gerne vise folk, at grundforskning er dybt relevant for os alle sammen.

Hun er astrofysiker ved Niels Bohr Institutet i København og formidler ofte sin forskning i danske medier, hvilket hun er nomineret til Hørups Debatpris for.

Men hun er også nomineret for den debat, hun startede, da hun på bl.a. Twitter med hashtagget #videnerfandemeikkeetsynspunkt kritiserede DR-satireprogrammet ’Ellen Imellem’ for at få hende – uden hendes viden – til at debattere med en mand, der mener, at Jorden er flad.

»Jeg blev så indigneret og følte mig så dårligt behandlet. Jeg har altid tænkt, at DR behandler én ordentligt – selvfølgelig er der andre medier, hvor man skal være mere forsigtig, fordi man kan risikere, at journalisten er lidt kæk – men jeg havde ikke forestillet mig det med DR«, siger hun.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce