0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Anders Holst Pedersen
Foto: Anders Holst Pedersen

Forfatter: Der er en lugt fra teenageværelset, forældre skal reagere på med det samme

Hash er så voldsomt et stof, at det har potentiale til at ændre en livsbane, og det er ikke til det bedre. Jeg ved det, for jeg har røget i masser af år. Derfor ryster jeg på hovedet, når jeg ser indlæg om fri hash, der kun diskuterer, at vi skal tage brødet fra banderne, men ikke, hvad hashen gør ved brugerne.

FOR ABONNENTER

Jeg havde ikke været ansat i en uge som pædagogmedhjælper på vuggestuen i Ordrup, før den ledende pædagog, som var i trediverne, lagde en hånd på min arm og spurgte: »Sig mig, ryger du egentlig hash?«.

Som det helt unge menneske, jeg var, fik jeg fremstammet, at det gjorde jeg, for jeg kunne jo ikke lyve for hende. Men hun smilede bare og sagde: »Det gør jeg også, vi må prøve at ryge sammen en dag«.

Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle svare.

Det er, fordi jeg er gift med en misbrugskonsulent, forklarede hun. Selvfølgelig ryger vi derhjemme. Hun holdt en pause og greb hårdere fat i min arm, inden hun hviskede: »Men du må aldrig sige til andre, at du ryger, for hvis folk finder ud af det, vil det altid være derfor, hvis du begår en fejl«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce