0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Luna Osmark.

Medvirkende i dokumentaren 'De umyndige': Jeg ligger vågen om natten med ptsd. Og jeg var endda heldig

Vi skriver dette indlæg på vegne af alle udsatte børn og unge. Os, der ligger vågne med ar, som systemet ofte afviser, men som vi lever videre med.

FOR ABONNENTER

433 børn har indtil nu opsøgt Joannahuset, siden krisecentret blev til for to år siden. Min søster Luna er en af de 433 børn. Selv blev jeg anbragt, før Joannahuset eksisterede. Sammen med hende skriver jeg nu på vegne af de 433 børn – og på en måde skriver vi på vegne af alle udsatte børn og unge.

Dem, som ikke besidder modet til at råbe op, og dem, som gør, men bliver vist døren igen. Dem, som bliver afvist af det selvsamme system, der skulle forestille at redde dem. De børn, som får afslag på en bedre tilværelse, blandt andet fordi de bliver set på i lyset af deres forældre.

Få flere sider for kun 1 kr.

Hos Politiken giver vi plads til flere perspektiver, så du kan blive klogere på, hvad andre mener.

Prøv 30 dage for 1 kr.
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage