0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN

På efterskolen skal lærerne være skeløjede – og både se eleven og fællesskabet

En efterskoleforstander, en efterskolelærer, en forsker, en forælder og en tidligere elev kommer med deres bud på en rar, tryg og udviklende efterskole.

FOR ABONNENTER

»Efterskolerne er jo noget helt specielt – og anderledes end for eksempel kostskolerne. På efterskolerne er man som oftest et år, så der kommer ikke den samme hierarkiske kultur. Hele indgangen til, at man tager på efterskole er speciel. Tidligere kaldte man det et friår. Det gør forældrene ikke længere, for eleverne skal stadig holde deres kompetencer ved lige, så de er klar til gymnasiet. De skal samtidig også bare have lov til at lave de ting, de synes er sjove og interessante«.

Prøv 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til vores digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce