0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Camilla Winther
Foto: Camilla Winther

Den aktuelle nye opsætning af Verdis opera 'Aida' på Det Kongelige Teater er en abstrakt nutidig affære, som udspiller sig i et ikke nærmere defineret land.

Puccini skaber problemer fra en ende af. Wagner er nærmest endnu værre. Og lige nu er problemet tydeligt i Operaen

De store klassiske operaer har et verdens- og menneskesyn, der ikke længere passer til tiden. Hvad gør vi? Dropper vi dem?

FOR ABONNENTER

Stor musik, store følelser – og et verdenssyn, der overhovedet ikke flugter med det syn på køn, race og andre væsentlige aspekter af den menneskelige eksistens, vi har i dag.

De store operaer af Verdi, Wagner og Puccini taler direkte til noget dybt i os mennesker. Men de har aldrig været vanskeligere at sætte på scenen end nu.

Få flere sider for kun 1 kr.

Hos Politiken giver vi plads til flere perspektiver, så du kan blive klogere på, hvad andre mener.

Prøv 30 dage for 1 kr.