0

Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Da Tor Nørretranders byder velkommen ved gårdens port udsætter Politikens journalist ham for et eksperiment. Vil han tage imod journalistens udstrakte hånd midt under en pandemi, hvor man skal holde afstand og undgå kropskontakt? Billedet afslører hvilket valg forfatteren traf.

Flagermuskvinden vidste godt, at der ville komme en livstruende pandemi

Vi er trådt ind i pandemiernes tidsalder, og det er sket, fordi vi har tæmmet den vilde natur. Det gør det nemmere og mere sandsynligt, at mikrober som virus og bakterier springer fra deres naturlige værter som flagermus og svin og over på os, skriver Tor Nørretranders i sin nye bog, ’Karma Corona’. Det er tid til at tæmme tamheden og tillade det vilde at vokse op på ny, hvis vi vil undgå pandemier i fremtiden, mener forfatteren.

FOR ABONNENTER

I mit første fysiske møde med forfatteren, som på torsdag udgiver sin nye bog, ’Karma Corona’, rækker jeg hånden frem som en høflig hilsen og venter spændt på, hvad der vil ske.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu