SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Er førtidspensionister nogle, som ikke gider at arbejde og bare er snyltere og nassere af det danske samfund og bruger deres handicap og/eller sygdom, som undskyldning, for at få lov til at blive i fred af deres sagsbehandlere?
Sådan er der mange raske mennesker, som tænker og faktisk siger det direkte til førtidspensionister.
I hvert fald har jeg fået det i hovedet en del gange, at jeg sagtens kan arbejde, når jeg alligevel gør så meget, som jeg gør i forhold til at forbedre forholdene for mennesker med handicap.
Jeg har bl.a. stået for demonstrationer, lavet facebook-side og skrevet læserbreve om det ovennævnte emne. Så hvorfor er det, jeg ikke kan arbejde eller komme i fleksjob?
Til det vil jeg nævne, at jeg har prøvet at være i fleksjob, hvor det gik galt til sidst. Jeg har også forsøgt at lave frivillig arbejde hos andre, efter at jeg fik førtidspension, så jeg havde noget at stå op til. Det gik også galt.
Folk kan ikke se, at jeg kæmper med nogle "dæmoner" i hovedet = psykisk syg.
De ved ikke, at jeg flere gange om ugen tænker på at forlade denne jord, fordi jeg ikke orker at leve mere.
Jeg har også det svært med det sociale, selvom jeg godt kan være sammen med andre og kan tale "frit fra leveren". Det har også bevirket, at jeg desværre støder og har stødt folk væk fra mig, fordi jeg er for åbenmundet.
Desuden er jeg delvis lam i venstre side og bruger meget min højre side, således at højre side hele tiden er overbebyrdet. Jeg har tit brug for pauser, dvs. ligge mig på sofaen og slappe af.
Når jeg selv kan lave demonstrationer osv., så er det fordi, det sker i mit eget tempo, og jeg kan tage de hvil, når jeg har brug for det. Det er derfor væsentligt forskel på, om jeg laver frivillig arbejde for mig selv eller skal (lave frivillig) arbejde for andre.
Så når folk siger til mig, du kan sagtens arbejde, og du er heldig med at have så meget fritid, så siger jeg til dem: »DU MÅ FÅ MIN SYGDOM OG MIT HANDICAP, HVIS JEG MÅ FÅ DIT ARBEJDE«, så bliver folk helt forbavset og endda forskrækket og siger: »Det var ikke på den måde«.
Så kære, som er førtidspensionister og bliver mobbet af raske mennesker, om at I ikke gider at lave noget og har for meget fritid, så husk denne sætning: DU MÅ FÅ MIN SYGDOM/HANDICAP, HVIS JEG MÅ FÅ DIT ARBEJDE."
Med venlig hilsen
Jesper van der Schaft, førtidspensionist
Læs hver dag
- 19. maj
- 19. maj
Dagens tegning
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
-
TEGNING Loft
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr