SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Østre Landsret, giver Køge kommune medhold i sagen om beskæring af den tildelte hjemmehjælp, pågrund af økonomi.
Nu ville det have klædt de kære dommere i Øster Landsret, at sætte sig ind i de faktiske forhold, i en sag som denne. Det tror jeg ikke man har. Man har alene afsagt dom ud fra den kommunale fremstilling af sagen, formoder jeg.
I andre sager er der dommere, som har sat sig ordentligt ind i sagerne ved at opsøge de faktiske forhold, det burde man også have gjort i en sag som denne.
Man skulle have taget ud i marken så man her kunne danne sig et klart billede af behovet hos den pågældende borger som sagen drejer sig om.
Når man sender det signal, til kommunerne, som man har gjort med denne dom, kan det i nogen tilfælde få fatale konsekvenser for nogle borgere, helbredsmæssigt.
Hvis den beskårne hjemmehjælp resulterer, i dårligere helbred er der jo tale om vanrøgt af en ældre medborger.
Nu må man komme med et lovmæssigt indgreb, som gør det klart over for både kommunerne og, de retslige indstandser at den går altså ikke.
Jeg har også svært ved at se hvordan, man kan belærer ældre medborgere om rengøring om i eget hjem, hvis man er plaget af gigt eller andre handikaps.
Læs hver dag
- 26. maj
- 26. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr