0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Emil Bay
Foto: Emil Bay

Præst: Jeg var aldrig blevet matchet med min mand

Jeg har utallige gange været dødmisundelig på kommende brudepar, som jeg har siddet overfor som præst. Par, som har virket så enige om alting. At leve med et andet menneske har for mig altid været rystelse, kommunikationsnedbrud og total forundring over, at man kan fungere så anderledes.

FOR ABONNENTER

Så er ’Gift ved første blik’ skudt i gang igen. Jeg ser det hver gang med stor interesse. Denne gang lader det til, at eksperterne går meget op i lighed. Parrene skal helst ligne hinanden på en lang række punkter, fordi så forventes der færre problemer.

De er ens i deres beskrivelser af, hvad de ønsker i en relation, og de er matchet på at have samme energi, kommunikationsstil, handlekraft, positive indstilling, samme ønske om, hvordan deres hjem skal være, og så videre.

Gad vide, om jeg nogensinde var blevet matchet med min mand, kom jeg til at tænke på. Det er jeg slet ikke sikker på. Okay, vi deler nok en del værdier, men vi har absolut ikke samme energi, kommunikationsstil, positive tilgang, handlekraft og så videre. På en lang række punkter er vi enormt forskellige, og de par, jeg kender, der indtil videre har holdt i mange år, er også pænt forskellige!

Er det et kriterium for kærligheden, at vi er ens?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce