0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Jens Hartmann Schmidt
Foto: Jens Hartmann Schmidt

Højskoler har siden 2019 kunne søge om midler til at fremme diversiteten i elevsammensætningen og arbejde med pædagogiske værktøjer, der kan fremme inklusion.

Ny undersøgelse: Minoritetselever stortrives på højskoler, men der er stadig langt mellem dem

Højskolers arbejde med mangfoldighed i elevsammensætning og pædagogik har stor betydning for minoritetselevers trivsel, viser en ny undersøgelse. Højskoler efterlyser organisatorisk samarbejde og mere elastisk lovgivning.

FOR ABONNENTER

Det viser et undersøgelse foretaget af Folkehøjskolernes Forening, hvor man har set på højskolernes erfaringer med at fremme skolens mangfoldighed ved hjælp af Kulturministeriets mangfoldighedpulje. Siden 2019 har højskoler årligt kunnet søge puljemidler på 3 millioner kroner for at fremme deres mangfoldighed og arbejde for, at elevsammensætningen i højere grad afspejler det øvrige samfund.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce