Annonce
Debat 30. maj. 2011 KL. 14.43

15-årig til utro-site: I ødelægger børns tro på kærligheden

Det er uetisk at opfordre folk til utroskab, skriver 8. klasse-elev til Victoriamilan.dk.

fakta

Oliver Ryborg er 15 år og går i 8. klasse.

Kære Victoriamilan.dk.

Jeg hedder Oliver Ryborg og er 15 år gammel. Jeg har ikke kunnet undgå at falde over jeres reklame: ’Er du gift? Gør livet levende – ha’ en affære’, da man både i radioen og på skilte overalt i København kan opleve den.

Jeg vil ikke på nogen måde forsøge at lægge skjul på min forargelse over jeres uacceptable og upassende reklame. Det forekommer uetisk ligefrem at opfordre folk til utroskab.

Jeg vil ikke engang sige, at jeg forstår jeres holdning om, at en affære kan føre noget som helst godt med sig, men jeg kan i det mindste driste mig til at acceptere, at det er frivilligt, hvorvidt man vil besøge hjemmesiden eller ej.

Hvad jeg ikke forstår, er, at I tilsyneladende ikke har skænket konsekvenserne ved utroskab en tanke: I min folkeskoleklasse er der fem skilsmissebørn, og i min storebrors var der ti.

Jeg håber inderligt, at skaberne af denne reklame sidder med en ualmindelig dårlig smag i munden.

Oliver Ryborg

Det undrer mig, at I i jeres vildskab efter at ødelægge parforhold har glemt, at alle skilsmisser først og fremmest går ud over børnene!

Jeg kan ikke beskrive med ord, hvor upassende det er at give voksne mennesker »spænding i tilværelsen« på bekostning af børnene, der kan få ødelagt deres tro på ægteskabets værdier – for ikke at tale om deres tro på kærligheden.

I Danmark har vi ytringsfrihed, og egentlig kan jeg jo ikke gøre noget for at stoppe jeres uetiske og uretfærdige adfærd, men jeg synes såmænd bare, jeg ville oplyse jer om konsekvenserne derved.

Jeg kan ikke tro, jeg er den eneste, der er dybt forarget over jeres reklame, og jeg håber, at jeg har fået jer til at tænke en smule længere!

Hvis det ikke er tilfældet, må jeg indse, at visse mennesker åbenbart er og bliver dybt egoistiske, pengegriske og korttænkende.

Jeg håber inderligt, at skaberne af denne reklame sidder med en ualmindelig dårlig smag i munden.

Annonce
Annonce

DEBAT – Mere plads til debat og indlæg

Læs Politiken hver LØRDAG BESTIL I DAG

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR
Annoncer
16. maj. KL. 14.01
Krav. Det er et stort problem, at så mange unge udvikler psykiske problemer. - Foto: OLE LIND (arkiv)

Der er ikke plads til at fejle i gymnasiet

Der er skabt et idealbillede af unge, som er svært at leve op til.

16. maj. KL. 09.44

Hvornår følger vi efter Sverige og Norge og adskiller kirke og stat?

I 2000 blev kirke og stat skilt i Sverige. Nu bevæger Norge sig i samme retning.

16. maj. KL. 00.01
Kritik. Det er et sundhedstegn, at Thorning møder hård kritik fra egne rækker. Det vidner om en frodigere debatkultur på venstre- end højrefløjen i dansk politik. - Foto: JENS DRESLING (arkiv)

Røde vælgere er bare hamrende kritiske

Når Thorning får verbale tæsk af sine egne, skyldes det venstrefløjens sunde ...

16. maj. KL. 10.29
Lillebror. Det er klart, at et lille land som Danmark ser op til den mægtige storebror USA. Tegning: Philip Ytournel

Vi vil så gerne være ligesom dig, USA

USA inspirerer os, det kan vi ikke komme uden om. Nogle gange ville jeg bare ønske, at inspirationen var gensidig.

15. maj. KL. 14.44
Corydon-doktrinen. Lars Trier Mogensen »mener, at regeringen skal følge en anden vej, og at den 2020-plan, som vi netop har fremlagt, er borgerlig«, skriver Bjarne Corydon. - Foto: FINN FRANDSEN

Hvad har instruktøren Trier tilfælles med Politikens Trier?

Måske er det navnet, der gør det, skriver en undrende finansminister.

15. maj. KL. 00.01
Hovedret. I aften byder Angela Merkel byder den nye franske præsident, François Hollande, på middag i Bundeskanzleramt i Berlin. - Foto: MICHAEL SOHN/AP

EU-formandskabet får en vigtig mission i aften

Det er nu, det danske EU-formandskab skal træde i karakter.

13. maj. KL. 10.00
Hjælpbehov. For hvad er det for en kvalitetstid, vi ønsker?, spørger pædagog de forældre, der overlader deres børn til ikke-dansktalende au pair-ansatte.
Tegning: Jørgen Saabye

De rige svigter, når barnet parkeres hos au pair-pigen

Vi fokuserer for meget på de ressourcesvages måde at være familie på.

11. maj. KL. 11.17
Dasetid. I Danmark har vi elleve helligdage, der ikke falder på en søndag, og som derfor udløser ekstra fridage. Nu vil regeringen dem til livs. - Foto: TEH ENG KOON/AP

Hvilken helligdag skal politikerne fjerne?

Trepartsforhandlingerne kan ende med afskaffelse af endnu to helligdage.

11. maj. KL. 08.28
Frelseren. Henrik Sass Larsen er som ny gruppeformand udset til at redde Socialdemokratiets popularitetsnedgang. Men kan han det? - Foto: JENS DRESLING

Er Sass Larsen Jesus?

Statsminister Thorning-Schmidt har reaktiveret sin gamle allierede, Henrik Sass Larsen.

Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

16. maj. KL. 00.01 Logistik

Det sker
Vatnisse? Med veloplagt fortællerytme og vittig dialog er 'Gummi T' en vellykket opdatering. - Foto: (PR)
16. maj. KL. 12.07

Animeret Gummi-Tarzan opfylder alle mirakelønsker

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning