Annonce
Annonce
Debat

I ødelægger børns tro på kærligheden

Det er uetisk at opfordre folk til utroskab, skriver 8. klasse-elev til Victoriamilan.dk.

3
Annonce

fakta

Oliver Ryborg er 15 år og går i 8. klasse.

Kære Victoriamilan.dk.

Jeg hedder Oliver Ryborg og er 15 år gammel. Jeg har ikke kunnet undgå at falde over jeres reklame: ’Er du gift? Gør livet levende – ha’ en affære’, da man både i radioen og på skilte overalt i København kan opleve den.

Jeg vil ikke på nogen måde forsøge at lægge skjul på min forargelse over jeres uacceptable og upassende reklame. Det forekommer uetisk ligefrem at opfordre folk til utroskab.

Jeg vil ikke engang sige, at jeg forstår jeres holdning om, at en affære kan føre noget som helst godt med sig, men jeg kan i det mindste driste mig til at acceptere, at det er frivilligt, hvorvidt man vil besøge hjemmesiden eller ej.

Hvad jeg ikke forstår, er, at I tilsyneladende ikke har skænket konsekvenserne ved utroskab en tanke: I min folkeskoleklasse er der fem skilsmissebørn, og i min storebrors var der ti.

Jeg håber inderligt, at skaberne af denne reklame sidder med en ualmindelig dårlig smag i munden.

Oliver Ryborg

Det undrer mig, at I i jeres vildskab efter at ødelægge parforhold har glemt, at alle skilsmisser først og fremmest går ud over børnene!

Jeg kan ikke beskrive med ord, hvor upassende det er at give voksne mennesker »spænding i tilværelsen« på bekostning af børnene, der kan få ødelagt deres tro på ægteskabets værdier – for ikke at tale om deres tro på kærligheden.

I Danmark har vi ytringsfrihed, og egentlig kan jeg jo ikke gøre noget for at stoppe jeres uetiske og uretfærdige adfærd, men jeg synes såmænd bare, jeg ville oplyse jer om konsekvenserne derved.

Jeg kan ikke tro, jeg er den eneste, der er dybt forarget over jeres reklame, og jeg håber, at jeg har fået jer til at tænke en smule længere!

Hvis det ikke er tilfældet, må jeg indse, at visse mennesker åbenbart er og bliver dybt egoistiske, pengegriske og korttænkende.

Jeg håber inderligt, at skaberne af denne reklame sidder med en ualmindelig dårlig smag i munden.

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce