SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Tak for et opløftende indlæg, Hussein
Hver enkelt somalier, som vil gøre en indsats til fordel for Danmark, vil blive budt åbent velkommen.
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Abdulqadir Bashir Hussein har et indlæg her i Politiken 30.5., som er et svar på en blog, jeg havde på Jyllands-Postens hjemmeside, om somaliere og deres interesse for at blive danske.
Underligt, i øvrigt, at han vælger at bringe sit indlæg i Politiken – og ikke
i Jyllands-Posten, hvor debatten om emnet netop kører.
Jeg må dog lige for en god ordens skyld indlede med at skrive, at det er
skudt ved siden af, når Abdulqadir Bashir Hussein mener, at jeg sætter alle
somaliere i samme bås for eksempel omkring skattesnyd. Jeg skriver faktisk
netop i mit blogindlæg, at der også er mange danskere, der excellerer i
skattesnyd. Så er det på plads.
LÆS DEBATHvad pokker laver Søren Espersen
egentlig i mit land?
Men til Hussein siger jeg: Tak for dit gode indlæg. Det glæder mig meget, at
du helt åbenbart har taget Danmark til dig og fra barnsben af har besluttet
dig for at blive dansk. Det ønsker jeg dig tillykke med, for så har du valgt
den indlysende rigtige vej. Det vil det danske samfund vide at værdsætte.
Hver enkelt somalier, som beslutter sig for positivt at gøre en indsats til fordel for Danmark og det danske folk, vil blive mødt af et land og et folk, som gæstfrit og åbent byder velkommen.
Du er helt med på, at hvis vores samfund skal bevares, så skal alle tage deres del af ansvaret og betale noget af regningen.
Søren Espersen
I den nævnte blog undrer jeg mig som sagt over, hvorfor der bor somaliere i Danmark, der slet ikke ønsker at være en del af Danmark.
Hvorfor rejser man over 6.500 kilometer og gennem en række lande for at bo i et land, som man helt åbenlyst ikke har andet end foragt tilovers for? Danmark er et land, der bygger på en fælles kultur og på fælles værdier, men den danske mentalitet ligger mange somaliere fjernere, end Langbortistan gjorde for de gæve ænder i de gamle Anders And-blade.
Som forsker ved Roskilde Universitet Shahamak Rezael siger til JP: »Det ser ud til, at de tænker mest på mig-og-mine og derved lever i en paralleltilværelse«.
Det bliver ikke mindre ’interessant’ af, at JP oplyser, at somalierne typisk
er helt adskilt fra andre indvandrergrupper ved at have et stort og
systematisk pengeindsamlingsunivers, hvorfra millioner af kroner hvert år
via Dubai ryger fra Danmark og til klanen i Somalia.
Så kæreste Abdulqadir Bashir Hussein, du og personer som dig er hjerteligt
velkomne her i Danmark.
Det er særdeles opløftende at læse om, at du oprigtigt tror på den danske velfærdsmodel, og at du er helt med på, at hvis vores samfund skal bevares, så skal alle tage deres del af ansvaret og betale noget af regningen.
Men dine øvrige, tidligere, landsmænd, derimod, som pakker sig ind og vælger at leve i et middelalderligt klansamfund, hvorunder piger og kvinder undertrykkes på den mest bestialske vis – som beskrevet i Ayaan Hirsi-Alis bøger – er derimod ikke velkomne i Danmark og bør forlade landet.
Se også
- Seniorforsker: Søren Espersens kritik er uoplyst og fejlagtig 31. maj 17.59
- Lad os rette vreden mod de skyldige 31. maj 09.22
- Hvad pokker laver Søren Espersen egentlig i mit land? 30. maj 09.56
Læs hver dag
- 22. maj
- 22. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr