Foto: Finn Frandsen
Debat

Vred mor i Legoland: Rige folks børn kan springe køen over

Legoland har desværre taget en meget usmagelig forretningsmetode i brug, skriver læser efter besøg. For 600 kroner ekstra kan de riges børn springe alle køerne over.

Debat
FOR ABONNENTER

Lørdag i Kristi himmelfart-weekenden var jeg med min 7-årige fætter og resten af familien i Legoland – en begivenhed, jeg havde set frem til, da Legoland altid har stået for mig som noget ganske særligt.

Det findes efterhånden mange forlystelsesparker i Danmark, men der findes intet som Legoland. Måske fordi Legoland er bundet sammen af et legetøj, som alle i Danmark kan huske fra barndommen. Det er derfor med store ærgrelse, at jeg skriver dette indlæg, da jeg på vores familietur erfarede, at Legoland har taget en ny og meget usmagelig forretningsmetode i brug.

Det var utrolig godt vejr den lørdag, og derfor var der som forventet også mange mennesker, og køerne til forlystelserne var derfor ligeledes meget lange med ventetider på op mod 25 minutter. Det er selvfølgelig lang tid at stå i kø, men det er præmissen, når vejret er godt.

Det er dog ikke alle børn, der behøver stå i køen længere. I forlystelsesparken er der nu opsat en bod, hvor forældre for 600 kroner kan tilkøbe et elektronisk apparat, der giver deres børn tilladelse til at springe køen over – uanset hvilken forlystelse de ønsker at prøve. Og hvad der er næsten endnu mere usmageligt er, at for et mindre beløb kan man købe sig henholdsvis halvt eller kvart ind i køen.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce