Debatindlæg afMoussa Mchangama

Arbejder med kommunikation, livsstil og kultur og skriver om køn og mangfoldighed

Debatindlæg om #MeToo: Kære mænd, det er nu, vi skal klappe i og lytte til kvinderne

Lyt til artiklen

39. Tyg lidt på det tal. Det er 9 år mere, end jeg har levet. Det er også antallet af kvindelige venner, bekendte, familiemedlemmer og tidligere kollegaer, der har været udsat for seksuel chikane, fået overskredet deres grænser, været udsat for overgreb.

Jeg ved det, for de har alle sammen delt en kort statusopdatering under hashtagget #MeToo. Efter 12 timer holdt jeg op med at tælle, fordi der blev ved med at komme flere til – og samtidig blev det tydeligt, at andelen af kvinder, der ikke deler, samtidig ikke må underkendes. Tallet er meget højere nu. Forstår vi, hvor voldsomt det er? Hvor helt sindssygt mange kvinder, der er tale om? Og vigtigst af alt: gør vi noget ved det?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her