Illustration: Mads Pedersen
Debatindlæg

Skuffet medlem af Å: Selvfølgelig er der også magtkampe i Alternativet. Vi er en umoden organisation

Alternativets organisation er umoden, men dårlige sager må ikke fjerne fokus fra det, alle vi menige medlemmer arbejder for.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Jeg er skuffet over de mennesker, som har skabt en kultur i Alternativet, der lader overgreb, fester og interne stridigheder tage plads fra det, som det virkelig handler om.

Jeg er aktiv i partiet, fordi jeg har en grundlæggende tro på, at vi sammen kan gøre en forskel, og at den vigtigste udfordring, vi står over for, er jordens og menneskehedens samlede tilstand. Udledning af CO2, stress og den neoliberale kapitalismes fri spil.

Mange har godtet sig over, at den venlige revolution er udfordret af oprør og kritik af ledelsen internt i Alternativet og særligt i København.

Der er mindst lige så mange, der er forundret over, at det overhovedet kan ske i en forsamling af tyldansende hippier, der dyrker mindfuldness og spiser vegansk. Jeg godter mig ikke og er i virkeligheden heller ikke særlig overrasket.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce