Kronik afThomas Riis

cykelrytter, studerer idéhistorie på Aarhus Universitet og søn af Bjarne Riis

Vil du også dømme min far?

Lyt til artiklen

På det seneste har min far, Bjarne Riis, været i vælten endnu engang. Jeg ved godt, at du nu forventer en forsvarstale for min far, men jeg vil dog håbe, at du får andet og mere ud af min Kronik. Der er nemlig nogle meget mere interessante og vigtigere ting at diskutere, når det kommer til dopingproblematikken. Det er på tide, at vi alle stiller spørgsmål ved vores egne forudsætninger for at vurdere andres moralske integritet.

Antidoping Danmark har udsendt en længe ventet rapport, som søger at afdække dopingproblemerne i dansk cykelsport. Min far spiller selvsagt en stor rolle i den rapport, og hans person og troværdighed har været diskuteret enormt meget i kølvandet derpå. Ikke så få befinder sig i en position til at fælde moralsk dom over min far. Det er helt almindeligt, ikke mindst når det gælder en så omdiskuteret person og set i lyset af de åbenlyst forkerte beslutninger, han har truffet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her