Annonce
Annonce
Annonce
Debat 1. jun. 2012 KL. 17.13

Hvem har bedt Søren Espersen om tale for mine vegne?

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Mohamed ali Osman
Mohamed ali osman, skuespillerelev København N

Jeg har nu også læst Søren Espersen (DF) skrive følgende på sin blog i jp.dk d. 27.05.12 under overskriften 'hvad Pokker laver 16.943 somalier egentlig i Danmark'.

"Jeg undrer mig over, hvorfor vi overhovedet har somaliere boende her i landet, når de ikke har den fjerneste interesse for Danmark eller for det danske folk.
Jeg undrer mig over, at Danmark underholder og forsørger en kæmpe gruppe af mennesker, som kun har foragt til overs for os og vores levevis. Jeg undrer mig over, hvorfor somalierne ikke bare rejser hjem, når hele deres liv, færden, tanker, sprog - og indsats i øvrigt - er i Somalia".

Hvor viser vi det bedste af os selv som nation, når vi lader politikere som Søren Espersen og andre fremtrædende figurere i medierne, som kun spreder frygt tale på vores vegne. Hvad er sket for os som samfund og som mennesker når vi kan tillade dette? Hvorfor siger vi ikke fra? Hvorfor er der ingen der tager ansvar?

Hvad sker der for at ytringsfriheden er blevet en undskyldning for at opføre sig som en komplet idiot. Bare fordi du kan, er det ikke ensbetydende med at du skal. Hvad er der blevet af det at tænke sig om? Eller finde ud af hvad det er man vil med det man siger? Jeg er træt af at være underlagt et samfund hvis politikere bare snakker for at snakke.

Ord har konsekvenser, så få styr på jeres retorik, for det gør også skade når det bliver brugt forkert og især i det offentlige rum. Jeg er træt af at al debat i dag er gået ned på børn-niveau, hvor de der kan råbe allerhøjst får mest opmærksomhed, mens resten af os bliver ofre for den ene latterlige diskussion efter den anden. Nok er nok. Tal til os som ligeværdige mennesker. Det er trods alt os, I skal forstille at repræsentere.

Så prøv at behandle os med respekt og sæt nogle højere mål for jer selv som politikere, og endnu vigtigere som mennesker, der må og skal stræbe efter at være de bedste. Først da vil der begynde at ske noget og ikke en dag før. Hvad nytter det at have alle disse goder, når vi ikke tager ansvar for os selv eller i det mindste overvejer konsekvensen af vores handlinger?

Og nu hvor der ikke er en klar og tydelig definition på hvordan man integrerer sig i dette samfund, vil jeg her komme med et bud. Hvis du vil have nogen til at spille for dit hold bliver du først og fremmest nødt til at møde dem som ligeværdige mennesker og vise dem respekt ved at lytte. Hvis du gøre det vil du opleve at vedkommende også får lyst til at bidrage ved at gøre deres bedste. Så vil der opstå et samarbejde for at nå et højere mål og dermed et fælleskab. En fælleskab som jeg synes vi mangler her i Danmark fordi der ikke er et højere mål. Ligesom Abdulqadir Bashir kræver jeg også en undskyldning fra Søren Espersen og beder mine medborger om at sige fra hvis man er interesseret at udvikle os som nation.

Annoncer