Annonce
Annonce
Annonce
Debat 17. aug. 2012 KL. 18.34

Curling mennesker savner en moderfigur

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Jens Jørn Pedersen

De senere år har Danmark udviklet sig til et samfund, hvor den enkelte skal hjælpes i alle situationer.

Systemet vil gerne, at vi bliver afhængige, så vi ikke kan selv.

Når vi går i ”supermarkedet” og finder f.eks. kød i køledisken, så skal der stå alt, for vi skal ikke kunne noget selv. Ansvaret bliver taget fra os. Samfundet ”Det såkaldte Velfærdssamfund” vil gøre os afhængige af systemet på alle måder. Der skal stå på cigaretpakker, at det er skadeligt, der skal stå på kaffe, at det kan skabe afhængighed, der skal stå på en ”bajer”, at den er ødelæggende for intelligensen og leveren.

Hvis vi bliver udsat for en dramatisk oplevelse i vort liv, så skal der stå psykologer klar til at hjælpe.

Vi skal hjælpes af banken til at organisere vort økonomiske liv. Banken der giver hjælp til selvhjælp. Systemet giver hjælp til afhængighed.

Når vi ikke kan ”klare det længere” går vi til læge.

Hvor er de selvstændig og initiativrige danskere blevet af. De er på fortidspension, på kontanthjælp og arbejdsløshedsunderstøttelse. Selvstændigheden er taget fra dem af ”velfærdssamfundet”.

Jeg har arbejdet o socialsektoren og har oplevet, hvorledes selvstændige mennesker bliver uselvstændiggjort af systemet. En mand i 50’erne blev kørt han havde eget hus og forsørget sin familie hele livet, men nu fik han en periode, hvor han ikke kunne klare sig selv. En ung socialrådgiver skulle overtage hans ansvar, der blev taget fra ham. Han skulle hen og spørge hende, om han måtte det og det. Uselvstændiggørelse i uhyggelig grad.

Den stolthed, som man tidligere satte megen pris på, den er blevet til, at når de ikke kan finde arbejde til mig, så må de forsørge mig. Jeg skal beholde mit hus og min bil, ja, jeg skal beholde det hele, for det er jo ikke min skyld.

Nu har samfundssystemet overtaget. Det næste, der sker, er, at stoltheden forsvinder og udnyttelsen af systemet tager over. Det kan der ikke lovgives for. Men ”velfærdssamfundet” eller ”systemet” har udviklet denne mentalitet. Velfærdssamfundet udvikler uselvstændighed og fjerner stoltheden over at kunne selv.

Vi skal have hjælp til alt. Vi skal have nogen til at feje for os. Vi er blevet et samfund af”curlingmennesker”!

Annoncer