SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Liberal Alliance har på mange måder overtaget Dansk Folkepartis rolle som det parti, der for alvor svinger taktstokken i det borgerlige Danmark. Den ene rabiate udtalelse efter den anden sætter dagsorden. Det er skræmmende.
Joachim B. Olsen vil skære 150 milliarder i den offentlige sektor. Anders Samuelsen mener, at vi sagtens kan klare os med 40.000 færre offentligt ansatte. Og fra dem begge lyder, at hvis nogen er fattige i Danmark, så er selvforskyldt.
Hermed leverer Liberal Alliance et ideologisk opgør med velfærdsstaten, som jeg heldigvis tror, at de fleste danskere er uenige i.
Vi lever i et samfund, hvor fællesskabet er stærkt. De fleste føler et ansvar over for hinanden og specielt i forhold til de svageste i vores land. Selv om det måske er en lidt gammeldags måde at sige det på, så er vi faktisk ret solidariske i Danmark.
Det er derfor, der i mange år ikke har været et eneste parti i Folketinget, der for alvor har angrebet velfærdsstaten på dens grundværdier. Det gør Liberal Alliance nu.
Dansk Folkeparti har ofte sat skadelige og usympatiske dagsordner. Men DF har dog aldrig plæderet for en helt anden samfundsmodel, som LA gør det.
”Og hvad så?” tænker læseren måske. Der er jo et lille parti, der ikke har nogen reel magt. Problemet er imidlertid at de lynhurtigt er blevet dagsordensættende, uden at der for alvor er nogen, der siger dem imod.
Mest alvorligt er det selvsagt, at deres nærmeste politiske ”venner” på den borgerlige fløj, nemlig Venstre, ikke lægger afstand. Det tyder på, at Lars Løkke måske ikke er så uenig med Liberal Alliance endda.
Faktum er i hvert fald, at Liberal Alliance står til at blive et magtfuldt parti, hvis det ulykkelige skulle ske, at den nuværende regering taber næste valg.
Derfor argumenterede jeg i min 1. maj tale forleden for, at Liberal Alliance er Danmarks farligste parti.
Det provokerede Anders Samuelsen en del. Se en ophedet Deadline-debat mellem ham og mig her.
Flere indlæg af Dan Jørgensen
- Cameron er på kamikaze-kurs 14. maj 10.07
- Liberal Alliances grønne sortsyn 10. maj 16.42
- Vor tids arbejderkamp: Bekæmp social dumping 01. maj 06.35
- Kulboblen 24. apr 15.20
- Venstres kritik er skinbarligt vrøvl 17. apr 08.20
Læs hver dag
- 19. maj
- 19. maj
Dagens tegning
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
-
TEGNING Loft
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr