Staten og kommunerne bruger hvert år millioner af kroner på at udbetale bonusser til offentlige topchefer. Men bonusserne, der i gennemsnit ligger på næsten 100.000 kroner per topleder, bliver ofte givet uden skelen til, i hvilken grad toplederne har nået de mål, der er blevet udstukket ved årets start. Det viser en undersøgelse af lønforholdene for 124 direktører fra de statslige styrelser foretaget af forskerne Anne Skorkjær Binderkrantz og Jørgen Grønnegård Christensen fra Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet.
Lyt til artiklen
Bonusser mister deres værdi
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Guitaristen lignede nogens mormor, men spillede så elegant og ubesværet
-
Forskeren fandt kun én myg i morges, da han tømte sin fælde
-
Professor har fundet 16 samtykke-sager, hvor der næppe var faldet dom før. Og han ser et mønster
-
Her er overlægens menu, når studentervognen rammer din indkørsel. Den indeholder en magisk ingrediens
-
Han er en af Europas tungeste forsvarschefer, og han har blikket stift rettet mod år 2029
-
Jeg har spist 50 BMO'er i København. Her er den bedste
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme af Andreas Kønig
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce




























