JP/Politikens Hus  er en del af et mediemarked, som er globaliseret, mener professor Anker Brink Lund, CBS. Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

JP/Politikens Hus er en del af et mediemarked, som er globaliseret, mener professor Anker Brink Lund, CBS. Foto: Thomas Borberg

Medier

Professor: Konkurrenceregler passer ikke til Google og Facebook

Politikere er åbne for at få undersøgt, om konkurrencereglerne svarer til en tid, hvor Google og Facebook har vokset sig store.

Medier
FOR ABONNENTER

Tiden er løbet af fra de danske konkurrenceregler. Det er på tide, at politikerne bringer reglerne ind i det 21. århundrede.

Den vurdering kommer fra Anker Brink Lund, professor ved CBS og mangeårig ekspert i mediernes udvikling.

Hans vurdering kommer efter den seneste afgørelse fra Konkurrencestyrelsen, som afviste at godkende JP/Politikens Hus  fulde køb af dagbladet Børsen.

»Jeg er ikke konkurrencejurist, men det er vanskeligt at være professor i medieledelse og forstå, hvordan Konkurrencestyrelsens afgørelse kan være konkurrencefremmende. Jeg accepterer, at Konkurrencestyrelsens afgørelse er udtryk for gældende ret, men jeg må også sige, at afgørelsen ikke er i overensstemmelse med, hvordan det danske mediemarked faktisk fungerer«, siger Anker Brink Lund.

Tid til at investere i din kulturelle kapital?

Prøv Danmarks førende kulturavis med dagligt kulturtillæg i en måned for 1 kr.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce