Annonce
Annonce
Annonce
Debat 22. mar. 2012 KL. 13.48

Minister: Jeg tænker på din datter

Karen Hækkerup svarer en mor med et sygt barn.

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Karen Hækkerup
Karen Hækkerup, Social- og integrationsminister

Kære Kirsten Hede Jensen

Jeg har stor forståelse for dine bekymringer om din datter.

Det lyder til, at hun er ungt menneske med mange og komplekse problemer, og at hun på trods af, at hun gerne vil være aktiv og uddanne sig, ikke magter det.

Du skriver, at kommunen er ved at færdiggøre din datters pensionssag. Når en sag behandles efter reglerne om førtidspension, skal kommunen træffe afgørelse inden for en frist på tre måneder.

LÆS OGSÅKære Karen Hækkerup, tænk på min datter

Derfor vil de lovændringer, der følger af en reform af førtidspensionssystemet, sandsynligvis ikke komme til at berøre din datter.

Vi har indtil nu ikke været gode nok til at håndtere unge, som har komplekse psykiske problemer, og som kræver en individuel og skånsom indsats.

Jeg tror på, at et ressourceforløb i langt de fleste tilfælde er en bedre løsning end førtidspension.

Karen Hækkerup

Derfor retter vi nu op ved at indføre ressourceforløb, hvor indsatsen er mere håndholdt, og de forskellige indsatser er koordinerede.

Jeg tror på, at et ressourceforløb i langt de fleste tilfælde er en bedre løsning end førtidspension. Det gælder særligt for unge med psykiske lidelser.

Et ressourceforløb kan være et længerevarende forløb, og i mange tilfælde vil indsatsen ikke være så intensiv i begyndelsen, men efterhånden, som en ung er klar til det, vil relevante tilbud blive præsenteret.

Det er en nænsom og fleksibel måde at behandle unge med psykiske lidelser på. Ressourceforløbene bliver netop indført for at undgå at presse den unge og er en mulighed for at den unge kan udvikle sig i sit eget tempo og på sin egen måde.

Annoncer