Nu er det nok, kære folketingspolitikere og andre liberalister med hang til at pålægge mig og alle andre arbejdsløse det fulde ansvar for vores egen situation! Har I helt glemt, at Danmark i øjeblikket gennemgår en sjældent alvorlig krise, der i dén grad har bremset væksten? Mon ikke det er mere rimeligt at antage, at dét kunne være årsagen til, at tusinder af danskere er blevet arbejdsløse i de sidste fire år, snarere end at alle disse mennesker blot besluttede sig for, at de ikke længere gad arbejde, men hellere ville offentligt forsørges? Politikerne taler ustandseligt om, at vi skal højne de unges uddannelsesniveau, og der iværksættes masser af initiativer til at få dem til at forstå budskabet.
DEBATRegeringen svigter de arbejdsløse Nuvel, det er ikke, fordi uddannelse er en dårlig idé, men jeg må dele en hemmelighed med jer: Det giver dig ikke et job. Jeg har gjort det meste af det, politikerne efterlyser: Jeg stræbte mig igennem gymnasiet, søgte – og kom ind på – statskundskab, der er et af de studier, der kræver den højeste kvotient. Jeg gennemførte studiet på fem og et halvt år og havde relevante studiejob, frivilligt arbejde og tilmed et praktikophold undervejs.