Annonce
Annonce
Annonce
Debat

Forfatter: Har TV 2-cheferne ingen sans for anstændighed - eller bare ingen børn?

Hvorfor skal en voldsdømt rapper underholde de unge, spørger Trine Villemann.

25
Gem til liste

I virkeligheden har jeg mest lyst til at brække mig, men sådanne mishagsytringer betragtes her i fædrelandet som hysteriske og vulgære – også når maveindholdet truer med at komme op, fordi en voldsdømt rapper får lov til at blive på den del af TV 2's sendeflade, der især henvender sig til unge mennesker.

Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal forklare min teenagesøn, at det er forkert at slå på andre, når afkommet hver lørdag sidder og stirrer på L.O.C., der nu to gange har fået rettens ord for, at hans knytnæver sidder for løst.

Har ledelsen på TV 2 slet ingen sans for almindelig anstændighed og god moral – eller har de bare ingen børn?

LÆSER om voldsdømt L.O.C.: »Han er jo ikke en gud«

En håndfuld drømme om stardom er altså vigtigere end at undgå at inficere tusinder af unge seere med ideen om, at man kan slippe af sted med hvad som helst, bare man har et par tatoveringer på overkroppen og kan tale i ottendedelstakter

Trine Villemann

Det forholder sig for øvrigt også sådan, at en anden af dommerne i TV 2's sangkonkurrence, ham der hedder Xander, også har en voldsdom.

Alle fortjener en chance til, og det er dén, unge Xander i mine øjne nu får lov til at udnytte i primetime, men L.O.C. har med den seneste dom på 40 dages betinget fængsel opbrugt sit klippekort til alle zoner af vores overbærenhed.

TV 2 mener, at hensynet til konkurrencens deltagere vejer tungere end L.O.C.'s straffelovsovertrædelser.

LÆS ARTIKEL L.O.C. fortsætter på TV 2 trods voldsdom

En håndfuld drømme om stardom er altså vigtigere end at undgå at inficere tusinder af unge seere med ideen om, at man kan slippe af sted med hvad som helst, bare man har et par tatoveringer på overkroppen og kan tale i ottendedelstakter.

Jeg har stor respekt for L.O.C.s musikalske formåen. Mine tæer vipper ofte med, når hans numre spilles.

Han er dygtig, og han er visionær i den måde, han har givet den etablerede pladebranche f-fingeren.

Respektløshed kan være en glimrende karakteregenskab, når den bruges fornuftigt, men når den manifesterer sig som en hastigt voksende straffeattest, så stopper festen.

L.O.C. Jeg vil til enhver tid forsvare min ven

Det er ingen hemmelighed, at TV 2 i disse år døjer med økonomien.

Reklamekronerne fosser ikke længere ind, og det har kostet dyrt at gøre TV 2 til en delvis betalingskanal. Jeg ser muligvis sammensværgelser, hvor ingen findes, men er det helt utænkeligt, at hensynet til stationens økonomi også spillede med, da man besluttede at lade L.O.C. og hans blakkede ry hærge videre på kanalen?

Jeg er for nylig vendt hjem til Danmark efter at have boet en årrække i udlandet, og jeg kan slet ikke genkende mit fædreland, når seertal og talentpleje vejer tungere end etik og moral.

Vi er blevet en nation af konfliktsky nikkedukker

Trine Villemann

L.O.C. har også et samarbejde med TDC.

Telekommunikationsgiganten fortæller, at samarbejdet med rapperen udløber til februar. Mit samarbejde med TDC ophører muligvis også.

LÆS MERE TDC beholder L.O.C trods voldsdom

Skal min letpåvirkelige søn på 13 år stadig have sin mobil på en TDC-kontrakt? Jeg tvivler.

Måske har jeg været for længe væk fra kongeriget, men jeg er forbløffet over manglen på reaktioner fra forældre ovenpå TV 2's beslutning om at beholde L.O.C.

Tager vi danskere ikke længere et standpunkt og holder det?

Er det personlige initiativ helt druknet i vores kriseramte velfærdssamfund?

Hvorfor protesterer vi ikke over, at en voldsforbryder får lov til at spille helt for vores unge mennesker, når vi kan gå i kollektivt selvsving over et juletræ, der kommer til at mangle?

Måske er det bare nemmere at kæmpe for et symbol end at gå på barrikaderne for ordentlig opførsel og almindelig anstændighed?

Vi er simpelthen blevet en nation af konfliktsky nikkedukker, der håber på, at alle hurtigt glemmer, at et par ret fundamentale trafikregler for fredelig sameksistens fremover bliver voldtaget hver lørdag aften i den bedste sendetid.

Fremover bliver der ikke lukket op for TV 2 i mit hjem, når L.O.C. er på skærmen.

PolitikenPlus
  • Postkasse Ny model postkasse, som er fremstillet i galvaniseret lakeret stål, og som kommer i et væld af smukke farver. Postkassen er monteret med 6 skift Rukolås.

Pluspris 1.231 kr. Alm. pris 1.449 kr. Køb
  • Havebog Foråret 2014 udkommer ?Design din have med højbede?, af Nina Ewald. Det er den første bog på det danske marked om dette emne. ?Jeg er vild med højbede, og min egen have rummer adskillige af slagsen?.

Pluspris 245 kr. Alm. pris 289 kr. Køb
  • Tillidskassen Kassen består af blandede spanske og sydafrikanske kvalitetsvine med både luksusvine, en række gode vine i mellemprisklassen samt dagligvine. Der er min. 9 rødevine og max. to ens vine i kassen.

Pluspris 1.000 kr. Alm. pris 1.480 kr. Køb
  • Forårsjakke til ham Halifax er en jakke med karakter, tydeligt inspireret af moden i de Skandinaviske hovedstæder med de populære lodrette kviltede syninger,

Pluspris 679 kr. Alm. pris 799 kr. Køb
  • Tørklæde Romantisk og eventyrligt tørklæde med forårets smukke lyse og sarte farver.

Pluspris 369 kr. Alm. pris 449 kr. Køb