Israel har stemplet mig som terrorist

Paradoks. »Israel fremhæves ofte som det eneste demokrati i Mellemøsten, og derfor burde en baggrund i en menneskerettighedsorganisation gøre det nemt for sådan en som mig at rejse ind i den demokratiske stat Israel«, skriver Ditte Bloch Noer.
Paradoks. »Israel fremhæves ofte som det eneste demokrati i Mellemøsten, og derfor burde en baggrund i en menneskerettighedsorganisation gøre det nemt for sådan en som mig at rejse ind i den demokratiske stat Israel«, skriver Ditte Bloch Noer.
Lyt til artiklen

Jeg blev stemplet som terrorist i Tel Avivs lufthavn og ligesom mange andre danskere nægtet indrejse i Israel. Med min baggrund som forkæmper for demokrati og menneskerettigheder er det paradoksalt at opleve, at det netop er den demokratiske stat Israel, der giver mig det stempel.

Flere måneders planlægning og spænding skulle til at kulminere, da jeg søndag 1. marts landede i Ben Gurion Lufthavn i Israel. 29 timer senere sad jeg igen om bord på et fly – nu på vej tilbage til Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her