Tegning: Philip Ytournel (arkiv)

Tegning: Philip Ytournel (arkiv)

Debat

Journalistik er blevet en slags velgørenhed

Crowdfunding, sponsoreret indhold, stykbetaling, like-kapital og frivillig småpengebetaling. Krisen kradser i journalistikken.

Debat
FOR ABONNENTER

Det står efterhånden klart for de fleste, at journalistikken har svære kår i disse år. De store mediehuse har svært ved at finde ud af, hvilket ben vi skal stå på. Sektioner bliver åbnet og lukket, der skrues og files på priser, design og redaktioner, nye netchefer udnævnes og forsvinder igen. Journalistikkens krise er global.

En hel flok af nye, små elektroniske startupmedier er kommet til. Som skrivende journalist, læsende menneske og generelt digitalt begejstret følger jeg naturligvis med og læser, linker, lytter, deler og bliver inspireret af netværkets anbefalinger.

På en almindelig arbejdsdag er jeg nok forbi 10-15 forskellige medier, ikke på desktopmåden, men via twitter- og facebookfamiliens begejstrede, rasende eller rørende delinger.

Det er fremragende, at så mange kommunikationsfolk derude tør og gør noget nyt. Det vil jeg gerne bakke op om. Jeg købte da også abonnement til både Zetland og Føljeton nogle måneder, men måtte gøre mig den erkendelse, at jeg ikke brugte det. Jeg havde simpelthen ikke en nødvendighed imod at læse, hvad de skrev om.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Kend din kommune

Hvor mange penge bruger din kommune på ældreområdet, til daginstitutioner eller på dit bibliotek?

Vi har samlet en lang række nøgletal, der fortæller om hvordan pengene i din kommune bliver brugt.

Annonce