Digital adgang med e-avis for 149 kr./md.

Essay: Grænseløs sex er blevet normalt

Seksualitet knyttet sammen med følelser og nærhed marginaliseres som forkert. Tegning: Mette Dreyer.
Seksualitet knyttet sammen med følelser og nærhed marginaliseres som forkert. Tegning: Mette Dreyer.
Lyt til artiklen

Jeg sidder i S-toget med min 15-årige datter på vej til introduktionsmøde på den efterskole, hun skal starte på til efteråret.

Tilfældigt har vi mødt en jævnaldrende pige, som viser sig at være en ’gadeveninde’ til min datter. Der er noget meget voksent ved pigen. Også hun vil starte på efterskole til efteråret. Men det skal være en efterskole så langt væk som muligt, forklarer veninden. For hun vil have en pause fra det gademiljø, hun ellers har færdedes i. »Hvorfor det?«, kan jeg ikke dy mig for at spørge. Pigen virker så stærk og fornuftig og klar, selv med sin tungepiercing, næsering og tatoveringen på højre skulder. Hun rynker næsen lidt, sender mig et skråt øjekast og svarer så: »Arrj, det har da været fedt nok, helt sikkert, men der er også noget ... noget ..., jeg gerne vil lidt væk fra ...«. Hun dæmper stemmen en smule, idet hun ser sig omkring og fortsætter: »Sex. Det er altså blevet for meget, og nu vil jeg gerne ud af det igen.«

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her