Klumme afEmma Wolff Jespersen

Studerer til autoteknolog, hvilket er et fancy ord for bilmekaniker

Anorektiker: Jeg er velreflekteret, køn og klar til at modtage kognitiv terapi. Jeg skal vise dem, at jeg kan sluge mine makrelmadder!

Lyt til artiklen

1. Psykolog-Bo med runde, brune øjne læner sig lidt tilbage og fortæller mig, at tingene har ændret sig en del, siden jeg var her sidst. På hans kontor står fem dåser makrel, sirligt på rad og række, og jeg tænker, om han skal deltage i vores frokostterapi. Det håber jeg, for så kan jeg kigge på hans runde øjne, og måske abstrahere fra de andre anorektiske kvindemennesker, som ikke vil spise deres rugbrødsmadder, fordi der er for meget mayonnaise på.

Jeg har så meget fidus til Bo. Jeg tror også, at han kan lide mig. I dagdrømmen forestiller jeg mig, at psykologerne sidder ved et rundt bor i tusmørke med cigarer i mundvigene. De spiller kort om deres patienter med et skinnende katalog af knogler og skørhed – billeder af kvinder, som ikke vil være voksne. Kvinder som har øget risiko for knogleskørhed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her