Annonce
Debat 11. feb. 2012 KL. 11.00

Savner vi Peter Mogensen?

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
0
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Anne Grete Hansen
Pens. økonom Glamsbjerg

Efter nogen refleksion over POLs nye "form", må jeg give dem dét. At holdepladsen for det værste svineri er afskaffet. Hvad blev der af dem allesammen? Mogensens sidste indlæg har fået 18 reaktioner på "ugens Helle". Tidligere satte PEM verdensrekord i andedammen. Det burde give POL anledning til en del refleksion. At det netop var hos PEM, at uvæsenet trivedes.

Jeg må opså give POL dét, at nyskabelsen i form af læserbreve er en god ting. Ens initielle indlæg er ikke underlagt en kvote, efterfølgende må man så begrænse sig indenfor de 1000 karakterer.

Der skal derfor lyde en opfordring. At vi bruger denne nye mulighed til at skabe et debatforum, hvor VI går på tværs. Vi skal ikke afholde os fra at kommentere de vedtagne debattører. Selvfølgelig ikke.

Roses den, der roses bør. Information har tilbudt den mulighed længe og nu kommer POL så med.

Vi kan være irriterede og vil nok være det en rum tid over det "gumpetunge".

Men Come on! Vi ved faktisk ikke, om vi har begræsninger på daglige indlæg. Det må så bare være learning by doing.

Der er overgået mig den "ære" at et indlæg ifbm. kvindelige statsministre er blevet afvist. Så noget virker altså ........

KOMMENTARER

11. FEB

Ang. Pem

AGH, tak for dit svar.
Om vi savner PEM, tja.. jeg savner ikke alle de svinske annonyme og person-hetzende indlæg men jeg savner den livlige debat som udviklede sig på PEMs blog. Så måske er det en god ide som jeg forstår du foreslår, at vi selv laver læserbreve, hvor debatten kan udvikle sig.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (1)
11. FEB

Du har meget ret på flere områder.

Om vi savner Peter Mogensen, han er der jo fortsat, men modsat før, kan man ikke være anonym, eller stjæle andres identitet, det er et gode. Man må stå til ansvar for sit indlæg.
Du skal ikke være ked af de 1000 ord som stopklods, man kan lave flere indlæg, og jeg mener ikke, der er begrænsning på 5. Men måske tænker debattører sig lidt mere om, fordi
teksten jo henviser til en selv, og måden, der skrives på, falder tilbage på afsenderen, hvis den sviner eller forulempe nogen, her senest statsministeren jfr. dit læserbrev tidligere.. Rart et sådan indlæg så afvises.
På mig virker det, som om man i kommentator kredse aftaler ugens emne og samme vinkel,hos alle på TV og aviser, senest om en trængselsring. Man er imod, men gør alt for at holde fokus, det virker lidt sygt. Den kommer, når den er færdig, skal først træde i kraft 2014, så hvad haster det så voldsomt for.? Nu har man så bestemt, det er noget negativt, og at HTS burde skære igennem NU?? Hvorfor? Det klares ok. af BC og TMP .

11. FEB

Svar: Du har meget ret på flere områder.

Blot en lille regibemærkning: forkortelser af navne kan nogen gange mystificere; hvem er TMP?

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal
11. FEB

Bekymring

I begyndelsen var jeg lidt bekymret over, hvor relativt få, der har oprettet sig som brugere - det er mærkeligt at der er så mange, der ikke synes at ville skrive under eget navn - men det er allerede blevet bedre. Jeg synes så afgjort, at ændringen er til det bedre. Er det folk i arbejde, der ikke vil have at chefen kan se at de skriver, eller hvad??
Med de bedste hilsner Arne Nielsen

11. FEB
Claus Sønderkøge | Pens. økonom

Svar: Bekymring

Den med chefen er sikkert årsag til en bedre tone. Derfor godt man ikke længere kan putte med sin indre svinehund.

Tvivler på at man på arbejdspladsen ikke er rimelig bekendt med folks grundlæggende holdninger.

18. FEB

Svar: Bekymring

Min oplevelse er, at der er rigtigt mange, som ikke har ønsket at følge debatten på Politiken igennem rigtigt lang tid grundet den hæslige debat tone, som havde udviklet sig på politiken.dk.

Det vil derfor nok vise sig, at flere med tiden får mod på at deltage igen. Herunder undertegnede.

Tilgengæld er jeg ret sikker på, at det ikke har nogen indflydelse, at chefen kan kigge med. Chefen kender dine inderste grundholdninger - Det kommer helt automatisk som følge af de mange timers samværd dagligt. Derimod kan dit lokalsamfund nu følge med i dine holdninger, hvilket kunne holde nogen tilbage fra deltagelse.

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

24. maj. KL. 00.01 Synes ikke godt om længere

Det sker
Tidsspring. Agent J, spillet af Will Smith, springer fra toppen af en sky-skraberen og lander i 1969. - Foto: Disney / PR
23. maj. KL. 20.00

Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning