Overførselsindkomster
Skole og undervisning
Arbejdsmarked
Sociale forhold
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
De unge, der ikke kan få arbejde, skal i følge vores politikere tvinges i uddannelse.
Når de så efter nogle år i uddannelsessystemet har opnået en universitetsgrad og ikke kan få et arbejde, der svarer til den uddannelse, samfundet har bekostet skal de i følge samme politikere tvinges til at arbejde i NETTO.
Med andre ord målet med regeringens beskæftigelsespolitik er at få universitetsuddannede ved kasserne i NETTO.
- men hvad med dem NETTO ikke kan aftage, og som fortsat går ledige. Skal de tvinges i gang med en PHD, så de måske en gang er kvalificerede til at arbejde på den lokale tankstation?
Det er en noget fordrejet version af udsagn.
JP fordrejede Mette Frederiksen og Morten Østergårds udsagn, og selv om MF dementerede JP versionen, kørte den non stop på NEWS, samt blev kopiet i de andre aviser. DE TO MINISTRE HAR ALDRIG SAGT SÅDAN.
MF siger ikke, de skal tage job i Netto, hun siger, de skal tage et job, hvor det er muligt, hvis de ikke kan få inden for deres uddannelse. Det har vi andre da også måttet gøre, frem for at få understøttelse/ kontanthjælp. Man får uddannelse betalt af samfundet, det er krisetid, skal man så fortsat understøttes af staten, fordi man er for fin til at arbejde med andet. Det er en overgang, vi har krise. Alle må bidrage, hvor de kan indtil vi kommer ovenpå igen.
Mange udlændinge med høje uddannelser er lykkelige for et taxajob for at kunne forsørge sig selv, hvis der ikke er jobs andre steder.
Helt ærligt, jeg forstår ikke akademikernes udmelding.
Svar: Det er en noget fordrejet version af udsagn.
"Det har vi andre da også måttet gøre, frem for at få understøttelse/ kontanthjælp"
Aldrig - i min tid handlede det ikke om nedgradering af arbejdskraften og beskæftigelsesterapi. Derfor var heller ingen fascistiske magtmidler nødvendige.
Må jeg spørge, hvor har Mette Frederiksen prøvet at dementere JP versionen?
Jeg har altså ikke fanget det. For det var jo nærmest det MF svarede i tvavisen lørdag aften, at skulle søge job i Netto.
Jeg er enig i, at man kan få meget erhverserfaring ved at prøve andre ting end det man lige er uddannet til. Det kan jo også have en stor fordel i disse krisetider.
Det har jeg selv også måttet gøre og endda tage en uddannelse mere.
Jeg er meget spændt på og se de forskellige reformforslag der dukker op hen ad vejen.
Alle ledige skal søge bredt.
Alle skal stå til rådighed - og kunne stille op til et anvist job med dags varsel.
- og det ved både Frederiksen og Walther.
Så hvorfor S har behov for at sparke på samfundets ledige, syge, kontanthjælpsmodtagere, studerende, ældre og fyre i tusindvis af offentlig ansatte er en gåde.
- og Mette Frederiksen tror hun kan skaffe job til psykisk syge - når raske universitetsuddannede kan ikke engang finde et job.
Det er rent ordgejl - og sparken nedad. Det er utroværdig politik.
Det gjorde hun i TV 2 NEWS søndag formiddag, som udsagnet havde været på JP. Hverken jeg eller Morten Ø har udtalt os sådan som JP citerer, sagde hun...
alligevel lod de linien under billedet på TV køre det modsatte udsagn non stop, samt nyhedsformidlingen ligeså.
Hun gentog det hos Clement 21.50
Hun gentog også at hvis man har gået ledig i 9-12 mdr, så skal man søge job i Netto. Så forstår ikke hvorfor hun siger, at Jyllands-Posten fordrejer sandheden. Mette Frederiksen (S) har ingen tillid til, at folk søger bredt og alt hvad der er at finde i Danmark siden hun er nødt til at melde sådan ud. Som Dansk Supermarked også meldte ud - eller suborganisationen Netto gjorde - så har de ansat 11.000 mennesker i år, men samtidigt givet afslag til 140.000! Hele den her svada som jeg lige har fyret af stinker af, at regeringen bør sætte gang i arbejdsmarkedet. Hun påstår også i Clemens Søndag at arbejdsmarkedet skal gøre noget, men intet har vi set fra regeringens side om at hanke op i virksomhederne. Vi har ikke set et eneste sølle initiativ, regeringen burde tage virksomhederne i samråd for at finde en fælles løsning! Men det er nemmere at sparke til de folk, som allerede ligger ned hvilket er en kortsigtet løsning.
De unge højtuddannede skal da heller ikke tage et job i Netto, de står da helt frit, -men så skal de heller ikke have penge fra det offentlige.
De må så selv sørge for egen forplejning, det kan ikke være mig og andre der skal forsørge et ungt arbejdsfør menneske, som først har fået en gratis uddannelse, og dernæst ikke vil arbejde, uanset hvilket arbejde det drejer sig om.
Hvorfor
Hvorfor handler det altid om Netto? Bilka kan ansætte mange flere.
Svar: Hvorfor
De skal jo ikke ansættes, så det er helt ligegyldigt.
Det handler om at man ikke må være kræsen og skal tage alt som tilbydes, i Tyskland er det 1 Euro job.
Hvis man ikke er beredt til at opgave alle ambitioner og glemme alle sine kundskaber da fjernes kontorassistenterne folks eksistensgrundlag. Kontorassistenterne er blevet det folkefærd som er blevet almægtige og dømmer uden retsgarantier.
Den tvær-europæiske katastrofe har i de fleste lande koset socialdemokraterne 10% permanent dyk i vælgertilslutning. I Holland er de vist helt forsvundet. I Østrig synes de at gå under ved valget i 2013.
I Danmark har man vist tabt omkring 10% siden Anker, og det ser ikke ud til at kunne rettes op.
Svar: Hvorfor
Ja sådan må det jo være. Jeg flytter også til Norge/sverige, hvis jeg ikke får job i Danmark.
Udgangspunktet er forskelligt.
Krister, Tore m. fl.
Vi er enige om at det er godt at have et arbejde.
- og vi er oså enige om, at det kan være nødvendigt at arbejde med noget andet end man er uddannet til.
Der hvor vandene skilles er, at jeg ikke nærer den mistro til ledige, syge, kontanthjælpsmodtagere, at jeg mener man skal overtage styringen af deres liv. Hvis folk er skoletrætte og uddannelse hænger dem ud af halsen
skal de ikke tvinges til at tage en. De skal i stedet tilbydes det arbejde i Netto som I vil give til den ledige akademiker.
Hvad skal den ledige akademiker så?? Jeg mener man passende kunne bruge dem i uddannelsessystemet som lektiehjælpere etc. - gerne til samme løn som de ville få i Netto. Både folkeskoler, gymnasier og højere læreranstalter ville sagtens kunne bruge dem. - og de ville få kompetencer det er revant at søge videre på.
Der er opstået en så grundlæggende mistillid mellem individerne i vores samfund at al forskning viser at det er tæt på at miste sin sammenhængskraft..
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen
Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?
Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov
Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...
Pinligt angreb mod Zornig
Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.
Tiggerne i S-togene provokerer mig
Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.
Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej
Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.
Venstrefløjen har overladt debatten til højrefløjens intellektuelle
Nævn tre centrum-venstre-intellektuelle, der præger den politiske debat i dag.
Amning er da ikke perverst
Tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame.
Ender Thornings reformplan i valg?
Uden Løkke vil regeringens finanslov for 2013 være uden reformer.
Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat
ibyen anbefaler
-
23. maj. 2012 KL. 16.12 Biografen Jagten
- 23. maj. 2012 KL. 07.53 Kunst Emily Wardill
- 22. maj. 2012 KL. 10.56 Scenen Cirkusrevyen 2012
restaurant & cafe
Seneste Leder
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
-
15. maj 00.01
- › Se flere
Seneste læserbreve
-
23. maj 17.59
-
23. maj 16.40
-
23. maj 13.21
-
23. maj 12.07
-
22. maj 13.56
-
22. maj 08.24
-
21. maj 15.37
-
19. maj 23.22
-
19. maj 19.44
-
19. maj 10.47
- › Se flere
Seneste Skriv
-
19. maj 12.11
-
18. maj 12.47
-
18. maj 11.09
-
18. maj 10.39
-
15. maj 07.43
-
14. maj 12.41
-
11. maj 17.34
-
11. maj 11.17
-
10. maj 09.14
-
09. maj 09.27
- › Se flere
Seneste Dagens tegning
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
-
15. maj 00.01
- › Se flere
Mest læst i dag
-
23. maj 10.38
-
24. maj 00.01
-
23. maj 12.04
-
23. maj 13.36
-
24. maj 00.01
-
23. maj 14.48
-
21. maj 10.34
-
23. maj 00.01
-
19. maj 18.55
-
22. maj 08.45
Mest læst i går
-
23. maj 10.38
-
23. maj 10.13
-
23. maj 00.01
-
22. maj 13.02
-
22. maj 08.45
-
23. maj 00.01
-
23. maj 13.36
-
23. maj 12.04
-
21. maj 10.34
-
23. maj 14.48
Coldframe i cedertræ
Dyrk i dit drivhus - også på altanen eller terassen ! Cedertræ er en fuldstændig vedligeholdelsesfri træsort, der får en smuk grå patina henover årene, og udover det så dufter cedertræ fantastisk og giver varme til omgivelserne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 150 kr.
Alm. pris 180 kr
|
|
Pluspris 1395 kr.
Alm. pris 1680 kr