SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Hvor er jeres manérer?
En flok småautonome, halvfulde gammelkommunister ødelagde min 1. maj.
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
1. maj følte jeg mig enormt privilegeret over at være til stede i Fælledparken for at fejre Arbejdernes Internationale Kampdag. Det har jeg gjort før, men denne gang var det nu noget ganske særligt . det var nemlig for første gang i 10 år med en socialdemokrat som statsminister.
Helle holdt en smuk tale. Hun fik sat en stor streg under regeringens mange resultater - kickstart af dansk økonomi, ambitiøst energiforlig, afskaffelse af fattigdomsydelserne. Hun fik sat begrebet “solidaritet” ind i en moderne kontekst, som understregede, at vi hver især må spænde livremmen ind her i krisen. Hun fik sat fokus på problemerne med ungdomsarbejdsløshed og understregede, at hun ikke agter at tabe mig og mine venner på gulvet. Hun markerede, at hun er klar til at tage ansvar og gennemføre de reformer, som kan bringe Danmark igennem krisen. Det er jeg oprigtigt glad for.
Til gengæld er jeg bedrøvet over, at en flok småautonome, halvfulde gammelkommunister formåede at tage glæden fra mig. Fra sidelinjen lod de deres usaglige udfald hagle ned over Helle Thorning. Hun blev kaldt en borgerlig forræder, der aldrig har bidraget til det danske samfund, hvorefter hun blev bedt om at skride til Europa.
Denne flok af naive og virkelighedsfjerne venstrefløjsaktivister tillod sig på barnligste vis at fornærme vores statsminister - ikke blot som politiker, men også som person. Nuvel, jeg anerkender, at man kan være skuffet over de politiske omstændigheder og udsigter, men den måde, hvorpå de ganske respektløst kastede om sig med fuck-fingre og bandeord, gjorde mig nærmest mundlam.
Jeg troede, at vi i Danmark havde tradition for en sober politisk debat, hvor vi går efter bolden og ikke spilleren. Jeg troede, at vi alle sammen havde fået fortalt, at vi skulle tie, medmindre vi havde noget konstruktivt at bidrage med. Jeg har åbenbart taget fejl.
Tilsyneladende kan jeg så konstatere, at nogle vidst trænger til at få røven på komedie og modtage en gevaldig opsang. Og så kan de forhåbentligt medbringe manérerne og en omgang konstruktiv kritik næste gang.
Se også
- iByen Opryddere får en travl dag i Fælledparken 02. maj 10.22
Læs hver dag
- 20. jun
- 20. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr