SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Den tidligere krystalkuglestøder, og nuværende ordfører for Sammenslutningen af Sofavælgere (SS) Torben B. Solsøn har på ny markeret sig med en række kontroversielle udmeldinger i den løbende debat om åndsfattigdom i dagens Danmark. I ugens løb har han således ikke blot gjort sig bemærket med en række bramfrie statusopdateringer på Facebook, men har tillige produceret et blogindlæg og nedfældet et samfundsrevsende stykke grafitti tværs hen over en reklame for Fields på Taastrup s-togs station. Hele balladen startede på Facebook, hvor Solsøn i en opdatering fra sidste mandag harcellerede over hvad han opfatter som et misbrug af de åndeligt fattige i den offentlige debat - dvs. hvis de åndeligt fattige da overhovedet eksisterer i dagens Danmark, hvilket Solsøn betvivler.
'Jeg brækker mig over politikere, eksperter og andet pak, der taler utrætteligt for de såkaldte 'åndssvages' sag. DER EKSISTERER IKKE ÅNDELIG FATTIGDOM I DANMARK! Alle de 'velmenende' røster, der taler med store ord om de 'svage' danskeres åndsevner burde skamme sig, og tænke en stund eller to over situationen i Afrika, eller et andet sted i den tredje verden. I Danmark er der trods alt ingen som er SÅ dumme, at de skal frygte for deres egen overlevelse.'
Dette udløste en sand storm af respons. Inden for blot to timer havde opdatering nået ikke mindre end 16 'likes', og otte kommentarer - heriblandt fra Carina, der bestemt ikke mente at opdateringen bare var 'helt okay'. Carina skriver:
'DU burde skamme dig, Torben. Det eneste jeg skammer mig over er, at have oprettet et abonnement på dine opdateringer her på facebook. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvordan jeg opsiger det. Ved du det?'
En anden kommentar fra Janni lyder:
'Ingen åndssvage i Danmark?! Har du fået noget i hovedet som var tungt? Måske en af de krystalkugler som du plejede at støde haha. Som alenlig mor på 27, med fem små pussenusser børn, tre katte og et afslag på min anmodning om at få lov til at medvirke i 'For lækker til love' liggende foran mig taler jeg af egen erfaring når jeg siger, at åndsfattigdommen er værre end nogensinde i Danmark. Hverdagen er en kamp for mig, og andre i min situation, og jeg er glad for, at der er ansvarlige politikere og eksperter derude, som både tænker på- og for mig, dit store svin!'
Ud over dette inferno af forargelse var der dog også et par stykker, som ytrede deres støtte til krystalkuglestøderen. Én af dem var Tomas, som er fra Farum og er brillepudser.
'Stærkt mand! Og nej, der er ingen dumme i Danmark. Politikerne giver bare ikke befolkningen incitamentet til at tænke, og det er da klart at hvis staten gør det for én, hvorfor skulle man så selv? Godt at du sætter fokus på det her, Torben. Det er på tide at nogen gør det!'
Efter en opfølgende tirsdags-opdatering fra Torben B. Solsøn, der simpelthen lød 'Jeg har stadig ret' publicerede den tidligere elitesportsmand et blogindlæg på SJÆLlands-Postens hjemmeside om onsdagen, hvor han forsvarede sine udmeldinger, og uddybede argumentationen. Det var også i dette indlæg det kom frem, at Solsøn havde skrevet 'TÆNK SELV - GLEM DET HER' tværs over reklameskiltet på perronen i Taastrup - et stunt der fik mange til at fare i flint.
Hvad mener DU, kære læser? Eksisterer der stadigt åndeligt svage i Danmark? Er vores velfærdsmodel - hvor landets åndrigeste giver op mod 70% af deres tankekapacitet til det fælles gode -ikke retfærdig per definition, og er Torben B. Solsøn ikke en egocentreret, opblæst nar? Er det ikke et tegn på manglende respekt at tro, at alle bare kan 'klare sig selv' hvis de er født under uheldige vilkår, med en halv hjerne? Har vi det i virkeligheden ikke lige så slemt som de har det i Afrika? Skriv og lad os vide hvad du mener om den danske evne til at tænke selv!
Læs hver dag
- 19. maj
- 19. maj
Dagens tegning
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
-
TEGNING Loft
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr