SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Gennem de seneste år har vi oplevet en chauvinisme, som vi ikke har kendt til i Danmark før, eller som vi ikke har set.
Lederen af Socialdemokratiet Helle Thorning-Schmidt (HTS) har været udsat for en sand mediestorm. Det underlige er, at det er både mænd og kvinder, der jagter eller bestormer. Alt det HTS har foretaget sig af gode ting drukner fuldstændig i ukvemsudbrud selv fra fornuftige politiske kommentatorer. Det bliver mere og mere klart, at det er fordi HTS ikke er en mand.
Vi har set at hele den danske presse modarbejder Danmark. Vi har en form for demokrati i Danmark. Lovmæssigt hedder det parlamentarisme, hvortil der af befolkningen mere eller mindre kryptisk vælges repræsentanter.
Tanken er, at når parlamentet/Folketinget er valgt, så er det valgt for en periode af kortere eller længere varighed. Ved sidste valg har befolkningen især repræsenteret ved pressen ikke accepteret valget. Der er ingen kritik af selve valghandlingen, men af resultatet. Man vil ikke acceptere det resultat, som man selv har skabt.
Det man især ikke vil acceptere er, at vi har fået kvinder i topledelsen. Man vil ikke acceptere, at der er to kvinder og en mand i toppen af Danmarks ledelse. Man er blevet enige om, at de skal jagtes uden smålig hensyntagen til de faktiske og lovmæssige forhold.
Presse løber ukritisk bag efter Venstres top, der ikke skyr noget for at få ”modstanderen” ned med nakken. Man anvender ikke politiske argumenter men personlig nedgørelse.
Det er både pressen og Venstre der anvender disse uhæderlige metoder, der ikke tidligere er set i det omfang i Danmark.
HTS er respekteret ude i Verden og en god repræsentant for Danmark. Så vidt jeg kan se, så arbejder den samlede regering frem mod at få Danmark på ret køl. (Her vil man sige, at jeg er tilhænger af HTS, men det er faktisk ikke tilfældet, men jeg respekterer det valg, som Danmark har foretaget). Bjarne Corydon har et overblik, som vi ikke har set længe. Villy Søvndal har en fornemmelse for udenrigspolitik, som vi heller ikke har set før, da man altid har fulgt konventionerne. Margrethe Vestager er utrolig dygtig på sit felt.
Derfor kalder jeg det chauvinisme, når en flok hylende hunde jagter regeringen uden at se, hvad der faktisk sker.
Jeg ville ønske mig, at vi i samlet flok kunne arbejde for Danmark, så vi kan komme på fode igen efter 10 års nedtur.
Læs hver dag
- 19. jun
- 19. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr