SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Der tales om en aktiv beskæftigelses indsats, som udmøntes via Lov om aktiv beskæftielsesindsats, men hvis man kigger i loven er der KUN lagt op til at kommuner og private kan udnytte de ledige.
Der er ikke en eneste paragraf som angiver et incitament til at fastansætte folk, kun om aktivering og løntilskud og så forøvrigt en masse om sanktioner mod de ledige, som ikke vil følge dette udbytteri.
Kommunernes jobcentre er ikke jobcentre, men kontrolcentre, hvor hovedformålet er at kontrollere og indenfor lovens ramme at sikre at kommunen får max refusion fra staten.
Derfor ender de ledige ud i at skifte vand i kommunens vandpytter eller deltage i udliciteret aktiviteter, hvor de ledige kan hoppe rundt uden mål og mening.
Jeg er personligt tilknyttet et jobcenter som intet har skaffet. Jeg søger alt det jeg kan og skal og mere til, kommunen checker, men hjælper de....Niks
Selv mine aktiveringer har jeg selv fundet og på et af dem fik jeg at vide, i en større dansk byggekæde, at de aldrig ansætte nogle fra kommunen, de fik bare nogle nye. Gjorder kommunen noget, nobe...de fik jo deres refusion, når de folk ud.
I det private ansætter de folk i løntilskud, så kan de få omkring 10.000 om måneden i refusion og hvis det er et job uden den store oplæring, får de bare en ny, når aftalen udløber.
I bund og grund tænker kommunerne og det private i kroner og ører og det er fint nok, men så lad dem få refusion fra staten når der ER lavet en rigtig ansættelseskontrakt og prøvetiden er overstået, en slags præmie for at få folk i varig beskæftigelse.
Tænk lovgivning som belønner værditilvækst, ikke som blot får kommuner og det private, til at narre og udnytte de ledige.
Læs hver dag
- 19. jun
- 19. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr