Annonce
Annonce
Annonce

Dan Jørgensen

Røde refleksioner om Danmark, EU og verden

Mest kommenterede seneste uge:
En skør, skør verden 115 kommentarer
Debat 12. sep. 2012 KL. 12.44

Simon Emil: 'Dann haben wir andere Methoden'

LA's forkvaklede menneskesyn bliver stadig mere skræmmende

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Dan Jørgensen
Dan Jørgensen er medlem af Europa-Parlamentet for Socialdemokraterne.

Lad mig starte med en lille service til de af mine læsere, der kunne have lyst til at oversætte denne artikel til tyske venner.

Denne blog handler om en udtalelse fra Simon Emil Ammitzbøll, der siger til en kvinde, der ikke vil have abort ”Dann haben wir andere Methoden”.

Jeg har tidligere forfattet en kronik om Liberal Alliances politik, der også beskæftiger sig med partiets menneskesyn.

De ser øjensynligt folk på overførselsindkomst som mennesker, der ikke har samme rettigheder som mennesker, der har arbejde.

Det, mener jeg, er et udtryk for et forkvaklet menneskesyn. Alle mennesker er selvsagt lige gode. Og alle skal selvsagt behandles lige i et demokratisk samfund. Det har de en både juridisk og moralsk ret til at blive.

Nu er den så gal igen med Liberal Alliance. Simon Emil Ammitzbøll - LA’s menneskerettighedsordfører (for at det ikke skal være løgn) - mere end antyder, at en kontanthjælpsmodtager ikke har ret til at få børn.

Se klippet her, hvor SEA først foreslår kvinden abort (fordi han jo ”finansierer” hende og hendes børns liv) og dernæst, at hun bliver steriliseret.

Jeg er rystet! Hvad mener læserne af denne blog om den sag? Lad os få en debat.

Annoncer