Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

De udskældte elselskaber Velkommen og Nettopower har længe undskyldt de manglende udbetalinger til kunder med overgangen til et nyt it-system. Den forklaring bliver nu afvist.

Elselskabers undskyldning punkteres af it-leverandør

Fotocollage: Tomas Østyergren. Foto: Jonas Olufson/Freepik
Fotocollage: Tomas Østyergren. Foto: Jonas Olufson/Freepik
Lyt til artiklen

Når vrede elkunder dette forår har haft uhørt meget bøvl med at få deres penge retur fra de udskældte elselskaber Velkommen og Nettopower, har forklaringen gang på gang lydt, at man var i færd med at udskifte it-systemet.

»Det at flytte så mange kunder over er en stor og kompleks opgave«, har medejer Lars Hein forklaret til TV 2 og andre medier siden maj.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her