Opdateret torsdag klokken 21.06
Et kabel blev overgravet, og det har torsdag skabt forsinkelse i togtrafikken mellem Ringsted og Odense.
Efter mere end to timers arbejde er fejlen i Sorø udbedret, og togene kører igen efter planen.
Det skriver DSB på sin hjemmeside.
»Der vil dog indtil cirka klokken 21.00 være forsinkelser på enkelte tog«, lyder det.
Kort før klokken 18 meldte Banedanmark om store forsinkelser på grund af det overgravede kabel.
Det betød op til en times længere rejsetid mellem Ringsted og Odense, skrev DSB på sin hjemmeside.
»Banedanmark arbejder på at rette fejlen, men arbejdet med at rette fejlen trækker desværre ud, og Banedanmark kan ikke give en prognose for, hvornår vi igen kan køre efter planen«, lød det kort efter klokken 18.
I forvejen kan togene kun køre i det ene spor på strækningen på grund af et i forvejen planlagt sporarbejde, skriver DSB.
ritzau




























