Den danske sømand, der har været savnet siden søndagens forlis af fragtskibet "Gert Hansen" i Oslofjorden, er nu fundet omkommet i det sunkne vrag. Det oplyser norsk politi til NRK, den norske radio. Ifølge tidligere oplysninger fra norsk politi drejer det sig om den 51-årige bedstemand Frank Andersen fra Bønderup på Djursland. "Gert Hansen" forliste på vej til Oslo fra Lübeck i Tyskland. To polske sømænd blev bjerget, mens skibets danske kaptajn, den 71-årige Hans Eiders Bergmann fra Ørbæk på Fyn, ligeledes mistede livet. Tirsdag formiddag klokken 10 indleder de norske myndigheder søforklaring ved søretten i Drøbak. Både Søfartsinspektøren fra Oslo og repræsentanter for danske søfartsmyndigheder vil være til stede.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Søren Ziebe
Lea Bejstrup Jensen
Anna Filippa Ronnefeld Veng
tema
»Der var ingen i forløbet, der sagde til mig, at det var ulovligt, eller at jeg burde have ringet før«
Lyt til artiklenLæst op af
Line Vaaben
00:00
»Sindet er selvregulerende, hvis du formår at lade dine tanker og følelser være«
Lyt til artiklenLæst op af Signe Thomsen
00:00
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
Ultimativ sommer: Fire lækre opskrifter med jordbær
Endnu en skændsel i København
Lyt til artiklenLæst op af Karsten R.S. Ifversen
00:00
Debatindlæg af Lars Aagaard




























